MILMAG na MSPO 2019 »

MILMAG - Magazyn MilitarnySIAE2019: Rozpoznawczy Guardian 400 - MILMAG - Magazyn Militarny

SIAE2019: Rozpoznawczy Guardian 400

Podczas paryskich targów Le Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace (SIAE) 2019, kanadyjska spółka Viking Air zaprezentowała demonstrator technologii samolotu rozpoznawczego, obserwacyjnego i wywiadowczego Guardian 400. Został wyposażony w pakiet radioelektroniczny, którego integracją zajmowała się austriacka Airborne Technologies.

Demonstrator technologii Guardian 400 został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w pikselowym kamuflażu morskim / Zdjęcie: Michał Jarocki

Zebrane dane i obrazy będą przesyłane na odległość 12-20 km na przenośne urządzenia opracowane przez brytyjską ECS lub na odległość do 200 km do stacjonarnych lub mobilnych punktów dowodzenia i kontroli.

Guardian 400 ma być oferowany siłom zbrojnym i agencjom rządowym, które poszukują samolotów patrolowych, poszukiwawczo-ratowniczych i do ochrony infrastruktury krytycznej. Wcześniej Viking Air proponowało wariant Viking 400S z zabudowanymi pływakami.

Opis
Guardian 400 oparto na płatowcu komercyjnego De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter serii 400, napędzanego dwoma silnikami turbośmigłowymi Pratt & Whitney Canada PT6A-34. Samolot został wyposażony w głowicę optoelektroniczną Hensoldt Argos II z kamerą podczerwieni bardzo wysokiej rozdzielczości, dalmierzem laserowym i wielozakresową kamerą HDTV, umieszczoną w podskrzydłowym zasobniku SCAR 15.

Airborne Technologies zainstalowała także stację kontrolną z monitorami dotykowymi wysokiej rozdzielczości, rejestrator danych/głosu/wideo, system zarządzania misją MMU z oprogramowaniem CarteNav AIMS i Kestrel MTI oraz zestawy łączności radiowej. Z kolei australijska Sentinent Vision Systems zadeklarowała integrację Guardian 400 z kamerą ViDAR, wykorzystującą technikę obrazowania stereoskopowego do pomiaru prędkości śledzonych obiektów.

Jeśli projekt uzyska zainteresowanie, planowana jest integracja drugiego zasobnika SCAR z radarem Leonardo Osprey 50, wyposażonym z antenę z aktywnym skanowaniem elektronicznym AESA o kącie przeszukiwania 120° (SIAE2019: Debiut DA62-MSA). W dalszej kolejności planowana jest instalacja modułu geolokalizacji Smith Myers Artemis. Służy do namierzania i śledzenia sygnałów telefonów komórkowych. Viking Air podkreśla, że na życzenie będzie możliwa instalacja dodatkowych czujników, jednak zwiększy to masę startową.

We wnętrzu samolotu można również umieścić moduł transportowy roll-on/roll-off, nosze, okna obserwacyjne, dodatkowe węzły podskrzydłowe Ikhana i toalety (samolot może transportować od 15 do 19 pasażerów).

Strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się w jakim celu. PRZECZYTAJ