Najnowszy MILMAG D&S online »

MILMAG - Magazyn MilitarnyPróby C-27J Next Generation - MILMAG - Magazyn Militarny

Próby C-27J Next Generation

12 listopada br. włoska spółka Leonardo poinformowała o rozpoczęciu końcowych testów prototypu zmodernizowanego samolotu transportowego C-27J Next Generation, będącego rozwinięciem C-27J Spartan. Egzemplarz ma zostać dostarczony nieujawnionemu zamawiającemu w przyszłym roku (Pięciu oferentów na Dropa, 2019-08-15).

Zmodernizowany samolot transportowy C-27J Next Generation, będący rozwinięciem C-27J Spartan, zostanie w przyszłym roku dostarczony nieujawnionemu odbiorcy / Zdjęcie: Leonardo

Samolot wyposażono w nową awionikę oraz winglety (rozpraszacze), zwiększające osiągi i ogólną wydajność. Awionika spełnia wymogi kontroli ruchu powietrznego następnej generacji (Next Generation Air Traffic Control, wykorzystując łącze danych FANS 1/A+, TCAS 7.1, ILS Cat.II i ulepszone wideo TAWS. W kabinie zastosowano nowe kolorowe wyświetlacze ciekłokrystaliczne, system oświetlenia w technologii LED, samolot otrzymał nowy radar pogodowy, nawigację radiową, ulepszoną łączność satelitarną oraz nowy system łączności wewnętrznej.

C-27J Next Generation wyposażono w nowe panele kabiny i ładunkowe, wojskowy system bezpiecznej zakodowanej transmisji danych Mode 5 IFF/ADS-B out, a także nawigację pionową VNAV oraz Search and Rescue (do misji poszukiwawczo-ratowniczych). Ponadto poprzednie skrzynki interfejsów awioniki i systemów podstawowych zostały zastąpione nowym sprzętem produkowanym przez Leonardo Electronics.

Samolot może zostać wyposażony w podsystem obronny DASS (Defensive Aids Sub-Systems suite), bezpieczny system komunikacji oraz ochrony balistycznej, co umożliwi mu działanie w środowiskach o wysokim zagrożeniu. Dzięki wielu zestawom i systemom do wykonywania misji w systemie roll-on / roll-off (ro-ro), C-27J mogą zostać szybko skonfigurowane do realizacji szerokiej gamy zadań, takich jak transport taktyczny, patrole morskie, a nawet zadania w zakresie zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) czy dowodzenia, kontroli, komunikacji, gromadzenia informacji, śledzenia i obserwacji (C3ISR).

Taka konfiguracja podstawowa jest oferowana jako rozwiązania modernizacyjne dla obecnych operatorów samolotów C-27J Spartan (Australię, Bułgarię, Czad, Grecję, Kenię, Litwę, Maroko, Meksyk, Peru, Rumunię, Słowację, Włochy i Zambię – przyp. red.).

Strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się w jakim celu. PRZECZYTAJ