Najnowszy MILMAG D&S online »

MILMAG - Magazyn MilitarnyWyniki Airbus Helicopters w 2020 - MILMAG - Magazyn Militarny

Wyniki Airbus Helicopters w 2020

26 stycznia europejska spółka Airbus Helicopters opublikowała sprawozdanie dotyczące sprzedaży śmigłowców i powiązanych usług w 2020 roku. Wynika z nich, że w rzeczonym okresie, w dobie pandemii COVID-19, spółka otrzymała zamówienia na 289 wiropłatów (po redukcjach na 268). Jednocześnie, pomimo ograniczeń w podróżowaniu, dostarczyła 300 śmigłowców wcześniej zamówionych dla odbiorców na całym świecie, zarówno na rynku wojskowym, jak i cywilnym oraz służb publicznych.

Europejska spółka Airbus Helicopters opublikowała sprawozdanie dotyczące sprzedaży śmigłowców i powiązanych usług w 2020 roku.

Powyższe wyniki dały Airbusowi stabilny 48-procentowy udział w globalnym rynku śmigłowcowym, a tym samym pozwoliły na utrzymanie statusu lidera i zachowanie wiodącej pozycji jako dostawcy szerokiej gamy statków powietrznych różnego typu i klas (Airbus Helicopters liderem rynku, 2020-02-15). 

Bruno Even, prezes i dyrektor generalny spółki Airbus Helicopters, powiedział: Jestem dumny z naszych zespołów na całym świecie, które dostosowały sposób pracy, aby być dla naszych klientów tam, gdzie najbardziej nas potrzebowali, starając się pomóc im w wykonywaniu ich podstawowych misji, dostarczając śmigłowce i związane z nimi wsparcie oraz usługi. Dziękuję naszym klientom za nieustające zaufanie do Airbus Helicopters. Certyfikowaliśmy H145 z wirnikiem pięciołopatowym, H160 oraz położyliśmy solidne fundamenty pod technologie bezemisyjne, dzięki naszemu demonstratorowi CityAirbus. (Certyfikacja H160, 2020-07-03, Pięciołopatowy H145 certyfikowany, 2020-06-21). 

Kluczowe  dostawy  w  2020 obejmowały  pierwszy  pięciołopatowy  H145  przekazany  pod  koniec  września pierwszemu odbiorcy, spółce Norsk Luftambulanse świadczącej usługi lotniczego pogotowia ratunkowego, a także dostawy H145 dla spółki DRF Stiftung Luftrettung gemeinnutzige (DRF Luftrettung) zajmującej się lotniczym transportem medycznym pod koniec  roku. 

Spośród cięższych wiropłatów wymienić należy przekazanie pierwszych wielozadaniowych H225M Caracal wojskom lotniczym Kuwejtu (po początkowej odmowie odbioru – przyp. red.), a także pierwszych NH90 TTH (Tactical Transport Helicopter) w wersji do misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR, Search And Rescue) i bojowego poszukiwania i ratownictwa (CSAR, Combat Search And Rescue) dla hiszpańskich wojsk lotniczych (Hiszpania odebrała pierwszy NH90 SAR, 2020-10-15, Kuwejt odmawia odbioru Caracali, 2020-02-16). 

Ponadto we wrześniu dostarczono na czas, zgodnie z kosztami i oczekiwaną jakością czterysta sześćdziesiąty trzeci egzemplarz UH-72A Lakota z amerykańskich zakładów Airbus Helicopters w  Columbus w stanie Missisipi (Airbus dostarczy kolejne UH-72A dla US Army, 2020-03-05). Najważniejsze zamówienia z 2020 roku dotyczą 84 egzemplarzy śmigłowca H145, w tym 17 UH-72B dla amerykańskich wojsk lądowych (US Army), pierwszych zamówionych w wersji wyposażonej w fenestron i awionikę Helionix (Airbus ujawnił UH-72B Lakota, 2020-08-29).

W 2020 roku, w dobie pandemii COVID-19, europejska spółka otrzymała zamówienia na 289 wiropłatów (po redukcjach na 268) i dostarczyła 300 śmigłowców wcześniej zamówionych dla odbiorców na całym świecie, zarówno na rynku wojskowym, jak i cywilnym oraz służb publicznych. / Zdjęcie i grafika: Airbus HelicoptersKlienci zamówili ponadto 33 śmigłowce H135, a sam typ otrzymał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA (European Union Aviation Safety Agency) dla zwiększonej masy startowej, jak również pod koniec 2020 dla nowego układu kabiny, umożliwiającego wykonywanie lotów IFR przez jednego pilota (Airbus zwiększa możliwości operacyjne H135, 2020-12-20). 

Ponadto, spółki Milestone Aviation i Heli-Union zamówiły wielozadaniowe H160, które posłużą do szerokiego zakresu misji, w tym transportu morskiego (Airbus H160 dla Héli-Union, 2020-12-18, Pierwszy cywilny odbiorca H160, 2020-10-06). 

Sukcesem może pochwalić się program NH90: niemiecka  Bundeswehra  zamówiła  31 egzemplarzy  w wersji morskiej,  do  zastąpienia  starzejącej  się  floty  Sea  Lynxów (Niemieckie NH90 Sea Tiger zatwierdzone, 2020-11-21). 

Z kolei francuska Generalna Dyrekcja ds. Uzbrojenia (Direction générale de l’Armement, DGA) potwierdziła zamówienie na opracowanie nowej wersji NH90 TTH w konfiguracji TFRA 2 na potrzeby francuskich wojsk specjalnych. Pod koniec roku dziewiczy lot wykonał pierwszy NH90 dla Kataru (Zmodyfikowane NH90 TTH dla francuskich specjalsów, 2020-10-12). 

Dział obsługi klienta i serwisu po raz kolejny zdobył kontrakty na usługi wsparcia HCare, a do grona klientów dołączyły agencja NASA (National Aeronautics and Space Administration) i Air Methods  Corporation (Airbus wesprze H135 agencji NASA, 2020-09-18). 

W obliczu pandemii COVID-19 spółka zmobilizowała się do zwiększenia gotowości śmigłowców wojskowych i cywilnych, dzięki podwyższonemu poziomowi wsparcia technicznego i logistycznego, nowym rozwiązaniom do nauczania na odległość i bezpośredniej pomocy w udostępnianiu pilotom  i załogom wyposażenia ochronnego. Nowa platforma współpracy z klientami o nazwie AirbusWorld, została uruchomiona w oparciu o ich opinie i oferuje usprawniony interfejs użytkownika oraz nowe funkcje wspierające kontakty między klientami i spółką. 

W 2020 w dziedzinie innowacji spółka przeprowadziła pierwszy w pełni automatyczny lot demonstratora CityAirbus, który odegra ważną rolę w rozwoju lotów bezemisyjnych i przygotowaniu przyszłego rynku miejskiej mobilności powietrznej. Natomiast prototyp bezzałogowego śmigłowca VSR700 (Vertivision Surveillance Rotorcraft 700) wykonał pierwszy swobodny lot w lipcu. Testy autonomicznego lądowania na pokładzie okrętu VSR700 zaliczył pod koniec roku (Oblot VSR700, 2019-11-13).



Powiązane wiadomości

Strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się w jakim celu. PRZECZYTAJ