Najnowszy MILMAG D&S online »

MILMAG - Magazyn MilitarnyModernizacja izraelskich Herculesów zakończona - MILMAG - Magazyn Militarny

Modernizacja izraelskich Herculesów zakończona

7 lutego służba prasowa Korpusu Powietrznego Izraela (Chejl ha-Awir) poinformowała, że w kooperacji ze spółką Elbit Systems zakończono program modernizacji czterech samolotów transportowych C-130HI Karnaf i czterech powietrznych tankowców KC-130HI Karnaf (pol. nosorożec) Izrael zgodził się na zakup amerykańskiego uzbrojenia, 2021-02-09).

Korpus Powietrzny Izraela poinformował o zakończeniu programu modernizacji samolotów transportowych C-130HI i powietrznych tankowców KC-130HI Karnaf

Zmodernizowane samoloty są przypisane do 131. Eskadry Yellow Bird i stacjonują w 28. bazie lotniczej Newatim na Pustyni Negew. W czasie prac modernizacyjnych struktury płatowców przeszły gruntowne przeglądy, a samoloty zostały wyposażone w unowocześnione wyposażenie pokładowe. Samoloty otrzymały cyfrowe systemy awioniki, a w kabinie pilotów zainstalowano sześć kolorowych, wielofunkcyjnych wyświetlaczy i dwa wskaźniki przezierne HUD (Head-Up Display) (Izrael tworzy 7. Skrzydło Operacji Specjalnych, 2020-07-16).

Prace modernizacyjne zapowiedziano jeszcze w 2008, ale rozpoczęto je dopiero w 2014. Miał na celu wydłużenie eksploatacji i zwiększenie zdolności samolotów wprowadzonych do służby 1973. oraz dzięki nim będą one mogły bez ograniczeń wykonywać loty w międzynarodowej przestrzeni powietrznej.

W kabinie pilotów zainstalowano sześć kolorowych, wielofunkcyjnych wyświetlaczy i dwa wskaźniki przezierne HUD / Zdjęcia: Amit Agronow, Chejl ha-Awir

Gdy zapowiadano modernizację, zdecydowano o wycofaniu części Herculesów (trzech najstarszych egzemplarzy) i zastąpienia ich zadań siedmioma nowo wyprodukowanymi C-130J-30 Samson (Super Hercules), które trafiły do 103. Eskadry Elephants, stacjonującej w tej samej bazie lotniczej.

W listopadzie 2019 poinformowano o zakupie nowych symulatorów lotu dla modernizowanych C-130HI/KC-130HI oraz nowych C-130J-30. Szkolenia na nich miały się rozpocząć w ciągu trzech lat, a więc w 2022. Co istotne, symulatory dla obu wersji samolotów będą różnić się. Dla Karnafa program będzie obejmował szkolenie dla pierwszego i drugiego pilota, nawigatora i inżyniera pokładowego, a dla Samsona - szkolenie dla pierwszego i drugiego pilota, nawigatora i load mastera. Urządzenia także dostarczy spółka Elbit Systems (Elbit wyszkoli greckich pilotow na M-346 Master, 2021-01-06; Elbit dostarczył symulatory Bielików, 2018-11-20).

Strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się w jakim celu. PRZECZYTAJ