18 lutego spółka BAE Systems poinformowała o podpisaniu umowy o wartości, w przeliczeniu, 50 mln USD (186,01 mln zł) z norweską agencją zakupów obronnych (Forsvarsmateriell, FMA) na dostawę do wojsk lądowych (Hæren) dodatkowych dwudziestu gąsienicowych wozów opancerzonych CV90 (Combat Vehicle 90) w wariantach wsparcia (Modernizacja norweskich NASAMS III, 2021-02-14).
Dzięki zamówieniu, liczba CV90 w Hæren wzrośnie do 164 egzemplarzy. Wśród zamówionych pojazdów, 12 będzie w wariancie transportera inżynieryjnego, a 8 pozostałych w wariancie transportera wielozadaniowego. Dostawa ma zostać zrealizowana w 2023 w kooperacji pomiędzy szwedzką spółką BAE Systems Hägglunds a norweską Ritek, która jest lokalnym partnerem w programie, a także przy wsparciu około 30 innych poddostawców w kraju (Nowe wieże dla niderlandzkich CV9035NL, 2021-01-15).
Wydaje się, że zgodnie z zaprezentowaną grafiką, przynajmniej część zamówionych pojazdów zostanie wyposażona w zdalnie sterowane moduły uzbrojenia (zsmu) Kongsberg Protector RS4, które w zależności od konfiguracji, mogą być uzbrojone w 12,7- lub 7,62-mm karabiny maszynowe. Zsmu tego typu trafią na wyposażenie przyszłych, brytyjskich kołowych transporterów opancerzonych GTK Boxer 8x8 na podstawie zlecenia z 22 grudnia 2020 (Protector RS4 dla brytyjskich Boxerów, 2020-12-25).
Norwegia zamówiła w 1994 roku początkowo 103 CV9030N, z których 17 zostało później zmodernizowanych do standardu CV9030NF1, charakteryzującego się ulepszoną klimatyzacją, dodatkową ochroną przeciwminową i zastosowaniem kamer cofania dla kierowcy. Pierwsze pojazdy weszły do służby w 1999 (Norwegia bliżej nowych czołgów, 2020-11-18).
Kolejna modernizacja norweskich wozów i zakup 41 kolejnych została przedstawiona w kwietniu 2012, a w lipcu tego samego roku podpisano umowę o wartości 750 mln USD w tej sprawie z BAE Systems Hägglunds i Kongsberg Defence & Aerospace (KDA). Umowa dotyczyła 74 bojowych wozów piechoty, 21 bojowych wozów rozpoznania, 15 wozów dowódczych, 16 transporterów inżynieryjnych, 16 transporterów wielozadaniowych oraz 2 wozy do szkolenia kierowców. Obejmowała wzmocnienie opancerzenia, nową cyfrową architekturę wyposażenia elektronicznego, zwiększoną świadomość sytuacyjną, zdalnie sterowane moduły uzbrojenia i inne ulepszenia. Dostawy zmodernizowanych pojazdów rozpoczęto w lutym 2015 i zakończono w kwietniu 2019 (Wydłużenie eksploatacji szwajcarskich CV90, 2020-11-18).
Norwegia bliżej nowych czołgów (2020-11-18)
Norwegia nie zmodernizuje Leopardów (2018-06-23)
Dania odbiera zmodernizowane Leopardy (2020-02-10)
Garaże dla węgierskich Leopardów (2020-10-30)
Wydłużenie eksploatacji szwajcarskich CV90 (2020-11-18)
Pierwsze moździerze Mjölner dostarczone (2019-09-11)
CV9035NL z Iron Fist (2019-09-19)
Eagle V 6x6 dla Szwajcarii (2019-12-07)
CV90 z Spike LR (2020-01-08)
Szwajcaria odbiera Mörser 16 (2020-04-29)
Protector RS4 dla brytyjskich Boxerów (2020-12-25)
Wielka Brytania zamawia Boxery (2019-11-06)
Początek produkcji brytyjskich Boxerów (2020-11-24)
Nowe wieże dla niderlandzkich CV9035NL (2021-01-15)
Modernizacja norweskich NASAMS III (2021-02-14)
IDEX 2019: AMRAAM-ER po próbach (2019-02-22)
NASAMS dla Australii (2019-03-26)
Naziemne IRIS-T dla Norwegii (2019-11-05)
IADWS dla Indii (2020-02-12)
NASAMS II na Litwie (2020-06-20)
NASAMS dla Węgier (2020-08-13)