Pierwszy MILMAG Shooting Outdoor Lifestyle już dostępny! »
Nowy MILMAG, już do pobrania! »

MILMAG - Magazyn MilitarnyCiężkie zestawy transportowe dla WP - MILMAG - Magazyn Militarny

Ciężkie zestawy transportowe dla WP

21 marca Inspektorat Uzbrojenia ogłosił, że zamierza przeprowadzić dialog techniczny, którego celem jest uzyskanie doradztwa umożliwiającego pozyskanie informacji niezbędnych do przygotowania opisu zamówienia na dostawy nieopancerzonych zestawów do transportu czołgów i ciężkiego sprzętu gąsienicowego o ładowności 60 t.

Inspektorat Uzbrojenia rozpoczął dialog techniczny na dostawy zestawów do transportu czołgów i innego sprzętu gąsienicowego o ładowności 60 t. To więcej, niż mają obecnie wykorzystywane w Wojsku Polskim zestawy FAUN SLT 50-2 Elefant z naczepą SaAhn o maksymalnej ładowności 52 t (sześć zestawów zostało dostarczonych w 2003 wraz z Leopardami 2A4) / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Potrzeby Wojska Polskie szacowane są na 40 zestawów do 2022 i dalsze 74 po 2022. Zainteresowani powinni złożyć chęć udziału w dialogu do 20 kwietnia 2018, sam dialog ma zakończyć się 6 lipca 2018. Okres docelowej eksploatacji zestawu to 20 lat lub 500 tys. km, zaś pierwszy remont główny ma następować po przebiegu 200 tys. km.

W praktyce w roli zestawu ma występować ciągnik siodłowy (o napędzie minimum 6x6, prześwicie minimalnym 280 mm i wahliwym zaczepie siodłowym o średnicy 3,5 cala) wraz z naczepą niskopodwoziową (o ładowności minimum 60 t, prześwicie 150 mm i sworzniu regulowanym w zakresie 1250-1650 mm). Ta ostatnia musi być dostosowana do transportu ładunków znormalizowanych, jak kontenery ISO 10-, 15- i 20-stopowe.

Samochód ma być zaopatrzony w wciągarkę do samoewakuacji i wciągarkę do załadowania sprzętu o masie 60 t. Pojazd ma mieć opony z wkładką, układ centralnego pompowania lub inne rozwiązanie pozwalające na kontynuację jazdy po przebiciu lub przestrzeleniu ogumienia z broni kalibru 7,62 mm.

W kabinie ciągnika ma być miejsce dla 3 osób (wliczając kierowcę), musi ona też mieścić dwie leżanki dla 2-osobowej załogi i być wyposażona w luk dachowy do ewakuacji. W środku ma być radiotelefon przewoźny, jego instalacje i stanowisko do ładowania, CB radio, oraz podstawa montażowa dla plecakowej radiostacji UKF i terminala Blue Force Tracking oraz odbiornika GPS (DAUR 3.7 z SAASM). Wymaganiem jest 24-woltowa instalacja elektryczna.

Zasięg zestawu z maksymalnym obciążeniem ma wynosić minimum 300 km po drodze gruntowej i 650 km po drodze utwardzonej. Głębokość brodzenia z przygotowaniem to 1 m, bez przygotowania 0,75 m. Ciągnik ma mieć zdolność do zasilania paliwem F-34. Zestaw ma mieć zdolność pokonywania 25% wzniesień. Kąt natarcia ciągnika ma być 30°, a kąt zejścia naczepy 15°.

Podczas dialogu Inspektorat Uzbrojenia będzie zainteresowany tym, czy: proponowany zestaw spełni wstępnie określone wymagania; czy będzie możliwość jego produkcji lub montażu w Polsce; jak będzie wyglądało serwisowanie go w kraju i za granicą; czy sam zestaw będzie można modyfikować; jak wykonawca szacuje możliwość dostaw zgodnie z wstępnym harmonogramem; z czego ma się składać pakiet logistyczny; z czego ma się składać pakiet szkoleniowy (5 instruktorów, 20 specjalistów z pododdziałów remontowych i 32 specjalistów z organów naprawczych) i jak mogą wyglądać szkolenia w Centrum Szkolenia Logistyki w Grudziądzu; jakie jest koszt zakupu, eksploatacji i wycofania zestawów.

Strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się w jakim celu. PRZECZYTAJ