Przejdź do serwisu tematycznego

Skrzynie biegów Horstman do brytyjskich Boxerów

Brytyjska spółka Horstman Holdings została wskazana jako dostawca kompletnych skrzyni biegów do przyszłych transporterów opancerzonych GTK Boxer w ramach brytyjskiego programu MIV oraz na eksport.

27 kwietnia brytyjska spółka Horstman Holdings, wchodząca w skład niemieckiej RENK Group, poinformowała, że została wskazana przez niemiecko-brytyjską spółkę joint venture Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) jako dostawca kompletnych skrzyni biegów do przyszłych transporterów opancerzonych GTK Boxer 8×8 w ramach brytyjskiego programu MIV (Mechanised Infantry Vehicle) oraz na eksport (British Army chce zwiększyć siłę ognia Boxerów).

Brytyjska spółka Horstman Holdings została wskazana jako dostawca kompletnych skrzyni biegów do przyszłych transporterów opancerzonych GTK Boxer w ramach brytyjskiego programu MIV oraz na eksport / Grafika: Horstman Holdings

Horstman Holdings jest dobrze znany ze swoich systemów zawieszenia (w tym hydropneumatycznego) dla pojazdów opancerzonych, a rozpoczęcie partnerstwa w programie MIV kontynuuje wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań z zakresu mobilności pojazdów bojowych brytyjskich wojsk lądowych (British Army) (Bradley z nowym zawieszeniem).

Jak podkreśla Horstman Holdings, wśród pracowników spółki jest wielu byłych wojskowych, dobrze zorientowanych we współpracy z British Army i lokalnym przemysłem obronnym. Świadczy o tym dobrze rozwinięty i ugruntowany łańcuch dostawców i baza klientów nie tylko na Wyspach Brytyjskich. Oprócz umocnienia stałej współpracy na rynkach europejskich, zlecenie w programie MIV i oczekiwane dalsze prace nad programem skrzyń biegów dla brytyjskich Boxerów stworzą lub utrzymają do 20 wysoko wykwalifikowanych miejsc pracy w zespołach inspekcyjnych, montażowych, testujących i lakierniczych (Protector RS4 dla brytyjskich Boxerów).

W ramach programu MIV, Horstman Holdings nawiąże bliską współpracę z zakładami RBSL w Telford w hrabstwie Shropshire oraz spółką WFEL w Stockort w hrabstwie Greater Manchester, gdzie powstają linie produkcyjne do montażu brytyjskich Boxerów. Zakłady Horstman Holdings w Bath w hrabstwie Somerset produkują skrzynie biegów do różnych klas pojazdów wojskowych, począwszy od terenowych 4×4, przez wozy inżynieryjne, aż po czołgi (Początek produkcji brytyjskich Boxerów).

Skrzynie biegów do Boxerów już wyprodukowanych i do obecnie produkowanych dla innych sił zbrojnych pojazdów (Niemiec, Niderlandów, Australii i Litwy) dostarcza niemiecka RENK Group. Dlatego spółka macierzysta, poprzez dział RENK Test Systems, zapewni pełne wsparcie techniczne i inwestycyjne dla Horstman Holdings, aby te mogły produkować seryjnie identyczne skrzynie biegów w Wielkiej Brytanii, z certyfikatem jakości na poziomie AS9100 (Wielka Brytania chce być obserwatorem w programie MGCS).

Horstman Holdings z powodzeniem dostarcza skrzynie biegów do niemieckich bojowych wozów piechoty SPz Puma, a 25 marca br. otrzymała ona zlecenie od spółki NP Aerospace w zakresie integracji niezależnego zawieszenia hydropneumatycznego Hydrostrut do brytyjskich minoodpornych transporterów opancerzonych Mastiff PPV 6×6 (wariant amerykańskiego pojazdu Cougar) i Cougar Ridgeback 4×4, które co ciekawe docelowo zostaną zastąpione przez Boxery (Niemcy: Groźba cięć w programie bwp Puma).

Powiązane wiadomości

X