30 stycznia podczas targów Singapore Airshow, które zaplanowana na 11-16 lutego, izraelska spółka Steadicopter zaprezentuje zdolności do prowadzenia operacji wywiadu elektronicznego (ELINT) za pomocą lekkich, bezzałogowych śmigłowców Black Eagle 50 klasy RUAV (Rotary Unmanned Aerial Vehicle). Bsl będą mogły wykonywać misje wykrywania i gromadzenia sygnałów telefonii komórkowej i radiowych oraz identyfikowania, wykrywania i przechwytywania transmisji Wi-Fi.

Black Eagle 50 ma 2,54 m długości, masa własna wynosi 27 kg, a maksymalna masa startowa wynosi 35 kg (udźwig 5 kg). Długotrwałość jego lotu wynosi 4 h, w tym 3 h w zawisie, a a maksymalny pułap lotu wynosi 3048 m. Zasięg łączności z operatorem wynosi maksymalnie 150 km. Śmigłowiec rozwija prędkość przelotową 81 km/h i maksymalną 126 km/h

Black Eagle 50 ma 2,54 m długości, masa własna wynosi 27 kg, a maksymalna masa startowa wynosi 35 kg (udźwig 5 kg). Długotrwałość jego lotu wynosi 4 h, w tym 3 h w zawisie, a a maksymalny pułap lotu wynosi 3048 m. Zasięg łączności z operatorem wynosi maksymalnie 150 km. Śmigłowiec rozwija prędkość przelotową 81 km/h i maksymalną 126 km/h

Komponenty mechaniczne i elektroniczne Black Eagle 50 zostały zaprojektowane do działania w środowisku morskim. Bsl może działać w środowisku pozbawionym dostępu do sygnału nawigacji satelitarnej (GPS) i opierać się całkowicie na nawigacji zliczeniowej (INS). Zmodyfikowany pod tym kątem wariant został zaprezentowany po raz pierwszy podczas londyńskich targów przemysłu obronnego i bezpieczeństwa DSEI we wrześniu 2019 (Oblot VSR700, 2019-11-13).

Black Eagle 50 był testowany na pokładzie okrętu patrolowego typu Sa’ar 62. Takie okręty są na wyposażeniu marynarki wojennej Cypru i straży wybrzeża Azerbejdżanu / Film i zdjęcie: Steadicopter

Komputer systemu sterowania bezzałogowcem reprezentuje standard ADS33 i pozwala na wykonywanie w pełni autonomicznych startów i lądowań oraz lotów w dzień i w nocy. Bezzałogowiec został dopuszczony do lotów w cywilnej przestrzeni powietrznej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Izraela (CAAI).

Również w 2019 spółka Steadicopter zawarła porozumienie z Israel Shipyards z Hajfy w sprawie promowania bezzałogowego Black Eagle 50 jako wyposażenia dla pełnomorskich okrętów patrolowych (OPV) i korwet, produkowanych w izraelskiej stoczni (Izrael zamawia korwety Reshef, 2019-11-17).